Pilav üstü güveçte kuru fasulye

  Kış aylarında sık sık pişirdiğimiz ve yanından da turşuyu hiç eksik ekmediğimiz pilav üstü fasulyenin tanına da hiç doyum olmuyor. Hele hele kuzu gerdanı ve güveçle yapıldı mı ımmmm  tadı da bir harika oluyor ki. Zaten güveç hastası olan ben elime ne geçse güveçte pişirmenin  hesaplarını yapar oldum. Güveci kaptığım gibi ocağın başında soluk alıyor ve tarifi sizlerle paylaşıyorum.


Malzemeler:
1 porsiyon 1 avuç içi ölçüsüyle kişi sayısına göre kuru fasulye (8 ölçü)
1 büyük soğan
4 adet sarımsak
2 yemek kaşığı biber salçası
1 adet orta boy havuç
250 gr kuşbaşı et ve kuzu gerdanı
sıcak su
tuz, yağ

Yapılışı:
  Güveç içerisinde soğan sıvıyağda  kavrulur, salça, kuzu gerdan-kuşbaşı et , havuç, sarımsak  ve kuru fasulyeler (bir gün önceden ıslatılmış olacak) sırasıyla ilave edilir, karıştırılır. Fasulyelerin üzerini geçmeyecek kadar sıcak su koyulur  pişirilir. En son tuzu ilave edilir ve pilav yapımına geçilir. Ben pirincin iri taneli olanını kullanıyorum, pilav olunca hem daha güzel hem de daha lezzetli oluyor. 1 bardak pirinci sıcak tuzlu suda yarım saat bekletip, ocağın üzerinde hafif derecede kızmış olan yağın içine koyarak kavuruyorum. Üzerine 1,5 su bardağı sıcak su veya et suyu veya bulyon kullanıp pilavın pişmesini ve ardından demlenmesini sağladıktan sonra bir kase içerisine pişmiş ve yenmesi için sabırsızlıkla beklenen kuru fasulyeden suyuz koyup üzerine de pilavı  kaşıkla bastıra bastıra koyduktan sonra tabağa çeviriyorum.  Sevdiklerimle afiyetle yiyoruz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

bunlar da ilginizi çekebilir

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...